ΠΟΛΙΤΗς

......... μέρες και νύχτες καλοκαιριού.................................Ιστοσελίδα για κοινωνικό-πολιτικά ζητήματα......... ...................Νοέμβριος 2017...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

πολίτης //ουσιαστικό // κάτοικος πόλης που έχει πολιτικά δικαιώματα, ελεύθερος πολίτης |με γεν. |αντ. του ἰδιώτης |αντ. του ξένος 2. συμπολίτης |φρ. ἀγαθός πολίτης, χρηστὸς πολίτης, αντ. κακὸς πολίτης, πονηρὸς πολίτης |φρ. φύσει, γένει πολίτης=από τη γέννησή του ελεύθερος πολίτης |φρ.ποιῶ ή ποιοῦμαι τινά πολίτην=πολιτογραφώ, δίνω σε κπ. τα δικαιώματα ελεύθερου πολίτη Β. |το ουσ. ως επίθ. αυτός που ανήκει στην πόλη //Βασικό Λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Μετάφραση [Translate]

Δευτέρα, 3 Μαρτίου 2014

Μαραζώνει το γυμνάσιο - λύκειο των Φούρνων - «Μεταναστεύουν» οι μαθητές

Ελλείψεις και κενά

Συγκλονιστική είναι η περιγραφή που κάνουν οι καθηγητές του γυμνασίου - λυκείου των Φούρνων στο νομό Σάμου, για τις ελλείψεις που υπάρχουν και τις προσπάθειες που κάνουν για να τις αντιμετωπίσουν, με το Υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο να μη συνδράμει, αλλά να δημιουργεί πιέσεις σε βάρος τους.


"Το Γυμνάσιο και Λύκειο Φούρνων, ως σχολείο μικρού ακριτικού νησιού ποτέ δεν είχε ειδικότητες Καλλιτεχνικών, Οικιακής Οικονομίας, Κοινωνιολόγο ή Νομικό, αλλά τα τελευταία δύο χρόνια υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην πρόσληψη αναπληρωτών και σε ειδικότητες όπως Φιλολόγων, Χημικών, Μαθηματικών, Τεχνολόγων, Οικονομολόγων. Πέρσι καλύφθηκαν κάποιες θέσεις μέχρι και τις 17 Νοέμβρη, χημικός όμως δεν ήρθε ποτέ και το μάθημα της χημείας δεν διδάχτηκε σε καμία τάξη του σχολείου.
Φέτος, καθώς κάποιοι συνάδελφοι πήραν μετάθεση, το πρόβλημα οξύνθηκε και η σχολική χρονιά ξεκίνησε με επτά (7) καθηγητές: μία φιλόλογο (πέρσι ήταν τέσσερις), μία μαθηματικό, η οποία είναι και η Διευθύντρια (πέρσι είχαμε δύο μαθηματικούς), έναν φυσικό, μία καθηγήτρια αγγλικών, έναν γυμναστή, μία θεολόγο και μία μουσικό.

Η ΔΙΔΕ ΣΑΜΟΥ και το Υπουργείο γνώριζαν πως με την έναρξη της παρούσης σχολικής χρονιάς το σχολείο θα είχε βασικές ελλείψεις, καθώς τα κενά που αναφέρουμε δεν προέκυψαν ξαφνικά, στο μέσο της χρονιάς από ασθένεια ή οποιαδήποτε άδεια εκπαιδευτικού. Παρ’ όλα αυτά, στην πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών δεν πήραν κανένα αναπληρωτή στην Β΄ Σάμου.
• Στις 23 Σεπτέμβρη 2013 ήρθε πληροφορικός.
• Στις 29 Σεπτέμβρη 2013 καθηγήτρια γερμανικών.
• Στις 15 Οκτώβρη 2013 μαθηματικός.
• Στις 24 Οκτώβρη 2013 ήρθε η πρώτη αναπληρώτρια φιλόλογος (για να καλύψει τις 23 από τις 46 ώρες κενό φιλολογικών μαθημάτων).
• Στις 5 Δεκέμβρη 2013 προσλήφθηκε φιλόλογος ειδικής αγωγής για παράλληλη στήριξη.
• Στις 14 Ιανουαρίου 2014 προσλήφθηκε άλλη μία φιλόλογος (για τις 23 ώρες φιλολογικών μαθημάτων που απέμεναν σε Γυμνάσιο/Λύκειο).
• Στις 18 Φεβρουαρίου 2014 προσλήφθηκε χημικός . Οικονομολόγος δεν έχει έρθει ακόμα, αν και το κενό, όπως και όλα τα παραπάνω είναι γνωστά στη ΔΙΔΕ ΣΑΜΟΥ από τον Ιούνιο.
Φέτος τα μαθήματα της Α΄ Λυκείου θα εξεταστούν πανελλαδικά με τράπεζα θεμάτων και η Α΄ Λυκείου των Φούρνων ξεκίνησε Αρχαία στις αρχές Νοέμβρη (μέχρι αρχές Ιανουαρίου τις 3 από τις 5 ώρες) και Λογοτεχνία αρχές Ιανουαρίου, και ακόμα δεν έχει καθηγητή για να διδαχτεί το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας.

Για τη «θεωρητική» ύπαρξη των μαθημάτων επιλογής θεωρούμε ότι είναι περιττό να μιλήσουμε αναλυτικά.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πως στο σχολείο μας οι μαθητές της Α’ Λυκείου δεν είχαν κανένα δικαίωμα επιλογής προφανώς λόγω των ελλείψεων. Αυτή η κατάσταση έχει οδηγήσει το σχολείο, και σύντομα και το νησί, σε μαρασμό. Επτά μαθητές επέλεξαν φέτος να αλλάξουν σχολείο, να εγκαταλείψουν δηλαδή το νησί με προορισμό την Σάμο ή τον Πειραιά και τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου οδηγήθηκαν ουσιαστικά στην απόφαση να μην δώσουν Πανελλήνιες, αφού δεν είχαν καθηγητές για όλα τα μαθήματα των Πανελληνίων.
Δυστυχώς, αν συνεχιστούν οι παραπάνω πρακτικές του Υπουργείου Παιδείας, η συγκεκριμένη κατάσταση θα συνεχιστεί και θα διογκωθεί και το σχολείο θα οδηγηθεί στην απαξίωση και στην εγκατάλειψη. Σαν λύση προτείνεται από την ΔΙΔΕ ΣΑΜΟΥ να κάνουμε λιγότερες ώρες στο Γυμνάσιο και στις άλλες τάξεις του Λυκείου, προκειμένου να καλυφθεί η ύλη στην Γ΄ Λυκείου και οι μαθητές καλούνται με 6 ώρες Αρχαία και 6 ώρες Λατινικά την εβδομάδα να αφομοιώσουν σε 3 μήνες όσα έπρεπε να διδαχτούν σε 8 και να συναγωνιστούν ¨επί ίσοις όροις¨ μαθητές από την υπόλοιπη Ελλάδα.
Δεν έχει σημασία λοιπόν αν οι μαθητές στο Γυμνάσιο και στις 2 πρώτες τάξεις του Λυκείου διδάσκονται όλα τα μαθήματα σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα, ούτε ότι τα παιδιά θα προχωρήσουν στις επόμενες τάξεις με κενά επειδή κάποια μαθήματα δεν τα έχουν διδαχτεί καθόλου ή τα έχουν διδαχτεί με περικοπές, σημασία έχει, σύμφωνα πάντα με την ΔΙΔΕ και το Υπουργείο, να βγει η ύλη των Πανελληνίων, υποβαθμίζοντας τον ρόλο του σχολείου σε απλό κέντρο προετοιμασίας για τις εξετάσεις.
Το σχολείο έχει δηλώσει τα κενά από τον Ιούνιο και τα επιβεβαιώνει κάθε δεύτερη βδομάδα στη ΔΙΔΕ, η ΕΛΜΕ Ικαρίας – Φούρνων έκανε καταγγελίες στην ΔΙΔΕ για τα κενά, οι μαθητές έκαναν μία εβδομάδα κατάληψη αρχές Νοέμβρη, ζητώντας καθηγητές, ο σύλλογος γονέων έστειλε επιστολές στην ΔΙΔΕ, την Περιφέρεια και το Υπουργείο, χωρίς αποτέλεσμα. Το Υπουργείο αναζητεί τις ευθύνες στο σύλλογο και υπάρχει μια προσπάθεια απόδοσης ευθυνών στο σχολείο για την έλλειψη καθηγητών, καθώς και τρομοκράτησης των καθηγητών του σχολείου, οι οποίοι απειλούνται έστω και εμμέσως ότι θα έχουν πρόβλημα, αν δεν βγει η ύλη.
Τελευταία κίνηση της ΔΙΔΕ, στα μέσα Φεβρουαρίου, ήταν να προτείνει ως λύση να αναθέσει ο Σύλλογος το μάθημα της ¨Πολιτικής Παιδείας¨ σε συνάδελφο που δεν έχει το εν λόγω μάθημα ούτε ως πρώτη ούτε ως δεύτερη ανάθεση, με μοναδικό στόχο να φαίνεται στο βιβλίο ύλης πως διδάχθηκε το μάθημα.
Ως Σύλλογος Καθηγητών ζητούμε να αναλάβει το υπουργείο τις ευθύνες του για τη μη έγκαιρη πρόσληψη καθηγητών και, για φέτος, να εξαιρεθούν οι μαθητές της Α΄ Λυκείου από την πανελλήνια εξέταση τους στα μαθήματα που δεν έχουν διδαχτεί ή ξεκίνησαν να διδάσκονται με καθυστέρηση.
Δεν δεχόμαστε ότι έχουμε εμείς την ευθύνη, τη στιγμή που οι καθηγητές κάνουν μάθημα ακόμα και Σαββατοκύριακα για να καλύψουν ύλη. Δεν δικαιούται κανείς να μιλάει εξ΄ ονόματος των μαθητών μας, μόνο οι ίδιοι και εμείς που παλεύουμε για να έχουν ίσες ευκαιρίες μάθησης. Δε δεχόμαστε την προσπάθεια τρομοκράτησης του υπουργείου προς τους καθηγητές και τη διευθύντρια, ούτε εμείς, ούτε οι μαθητές μας, ούτε οι γονείς τους".

Ο Σύλλογος Καθηγητών Γυμνασίου – Λυκειακών Τάξεων Φούρνων

___________
Ηλεκτρονική Έκδοση enet.gr, 
 Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου