ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ // ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Επιχείρηση κουκουλοφόρων στο Παλαιό Φάληρο, τα ξημερώματα, με την οποία “γκρέμισαν” το γλυπτό κόκκινο πτηνό με ανθρωπινό σώμα που υπήρχε στην παραλιακή λεωφόρο και είχε προκαλέσει ακόμη και…ευχέλαιο από ιερείς!
Ο δήμαρχος Παλαιού Φαληρού απόστρατος ναύαρχος Διονύσης Χατζιδάκης, μιλώντας στην ΕΡΤ, μίλησε για “παρακράτος”!
“Τρεις τα ξημερώματα, ένα φορτηγό μαζί με δύο τζιπ, εμφανίστηκαν στην περιοχή. Συνολικά 13 άτομα με σχοινιά έριξαν το γλυπτό”, είπε ο κ.Χατζιδάκης ο οποίος αποκάλυψε ότι οι κουκουλοφόροι απείλησαν και ιδιοκτήτη καντίνας που τους είδε!
Η ιστορία του PHYLAX
Το άγαλμα με χαρακτηριστικά κόκκινου πτηνού με ανθρωπινό σώμα κάποιοι το «βάφτισαν» καραπιπερίμ, ναντσέχ, έκπτωτο άγγελο ή και διάβολο.
Άλλοι κάνουν λόγο για ένα έργο με ιδιαίτερη καλλιτεχνική αξία.
Η συζήτηση για «προσβολή χριστιανικών ηθών», «στοιχεία σατανισμού» και «μαύρης μαγείας» άνοιξε. Ορισμένοι ζήτησαν την απομάκρυνσή του από το σημείο και τα πνεύματα οξύνθηκαν.
Και κάπως έτσι, η κατάσταση «ξέφυγε» από τον έλεγχο, με αποτέλεσμα ορισμένοι άγνωστοι θερμόαιμοι να προχωρήσουν στον βανδαλισμό του γλυπτού, με λευκή μπογιά και κάποιοι άλλοι σε αγιασμό.
Τι λέει, όμως, ο ίδιος ο καλλιτέχνης για το γλυπτό αλλά και την… παραφιλολογία που αναπτύχθηκε το τελευταίο διάστημα με αφορμή τη δημιουργία του;
«Η δουλειά μου αποφεύγει τους συμβολισμούς. Σαν γλύπτη, με ενδιαφέρει το έργο να έχει τη δική του υπόσταση» λέει o Κωστής Γεωργίου. Όπως εξήγησε ο ίδιος, προσπαθεί να μην δίνει στις μορφές του συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να προσεγγίζουν τα έργα του, όπως εκείνοι επιθυμούν.
Σε όλα αυτά με ανακοίνωσή του, ο κ. Γεωργίου ξεκαθαρίζε με τον πλέον σαφή τρόπο, ότι το γλυπτό του δεν έχει καμία σχέση με σύμβολα του χριστιανισμού ή οποιασδήποτε άλλης θρησκείας.
«Συνεπώς, κατόπιν των δηλώσεων του δημάρχου και εμού, ο PHYLAX δεν κρύβει συμβολισμούς και οποιεσδήποτε θρησκευτικού, χριστιανικού ή παραχριστιανικού περιεχομένου αναφορές, ούτε δημιουργήθηκε με σκοπό να προσβάλει καθ’ οιονδήποτε τρόπο το χριστιανικό αίσθημα, η συνεχιζόμενη επίθεση κατά του έργου μόνο ύποπτους και υποβολιμαίους σκοπούς υποκρύπτει» αναφέρει ο καλλιτέχνης.
________________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου